Görsel

Tatra Dağları, Polonya / Slovakya

Polonya Alpin Kulübü
Polonya Alpin Kulübü / Slovakya – Tatra dağları

Erzurum Uluslararası Buz Tırmanış Festivali’nden sonra arkadaşım Arno ile beraber Almanya’ya Berlin’e gittik. Amacımız Tatra Dağları’nda tırmanmaktı.Almanya’dan araçla Polonya’ya geçip Gola ile buluştuk ve 4 günümüzü Polonya’nın Wroclaw şehrinde geçirdik.

Ardından 3 günlüğüne Tatra Dağları’na (Lehçe ve Slovakça “Tatry” olarak yazılır) gitmek üzere Wroclaw’dan ayrıldık. 396 km (~4-5 saat) araç yolculuğu ile Slovakya sınırını da geçerek Tatra Dağları’nın eteklerinde 1000m civarında yükseklikte yer alan Sorea Hutnik oteline ulaştık ve bir gece burada konakladık.

Sabah erken uyanıp kahvaltımızı yaptıktan sonra orman içerisinde yükselen ve mükemmel bir manzara sunan patikayı takip edip Chata pri Zelenom plese isimli 1551 metre yükseklikteki dağ evine ulaştık (bu bölgedeki tırmanıcılar burayı dağ evi diye adlandırsa da bizim için dağ oteli demek daha doğru olur. 🙂 ).

Malý Kežmarský štít (2514m)
Soldan Sağa; Čierny štít (2434 m) - Jastrzębia Wieża (2137 m) - Kołowy Szczyt (2418 m)
Soldan Sağa; Čierny štít (2434m) – Jastrzębia Wieża (2137m) – Kołowy Szczyt (2418m)

Eşyalarımızı odaya bıraktıktan sonra dağ evinden 20-30 dakika yürüyüş mesafesinde bulunan, iki parçadan oluşan buz şelalesinin olduğu bir vadiye ulaştık. İlk parçası yaklaşık 10 metre uzunluğunda (WI3-) yükselen bu şelalenin üstü yatık ve kar kaplı büyük bir sete varıyor. Setten 10-12 metre kolayca yükselip şelalenin ikinci parçasına ulaşılıyor. İkinci parçası daha dik yükseliyor ve zevkli bir tırmanış (WI4) veriyor.

Ertesi gün hava bozuk olmasına rağmen biraz daha buzda oynadık ve fotoğraf çektik. Fakat öğlene doğru kar yağışı başladı ve rüzgarla birlikte şiddetini arttırdı. Biz de dağ evine dönüp eşyalarımızı topladık ve aşağıya indik.